Geula-Related Recent Links

Tuesday, December 19, 2006

Hanukka Everlasting

From Halacha Yomit today:


ימי החנוכה אינם בטלים לעולם

מובא בכמה ספרים (ומהם בספר מגיד מישרים למרן רבי יוסף קארו זצ"ל) "דרשת חז"ל", כל המועדים יהיו בטלים חוץ מחנוכה ופורים. ונרמז עניין זה במה שאנו מברכים אשר קדשנו במצוותיו וצוונו "להדליק" נר חנוכה, שלשון "להדליק" מורה גם על העתיד. (ואילו לשון "על הדלקת נר חנוכה", אינו מלמד כלום.)

וכתב רבינו הרדב"ז שברור הדבר שלא תתבטל לעולם שום מצווה ממצוות התורה, כמו שנאמר לא תוסיף עליו ולא תגרע ממנו, אלא שלעתיד לבא, תרבה הטובה כל כך לישראל, והשמחה והמנוחה (כלומר שלוה) יהיו בכל ימיהם, עד שכל הימים יהיו שווים בשמחה ובטוב לבם, וכאילו נתבטלו המועדים (שכן לא תהיה בהם שמחה מיוחדת) אבל ימי הפורים יהיו נזכרים ונעשים בשמחה מיוחדת. וכמו כן יש לפרש לגבי ימי החנוכה שיהיה בהם היכר מיוחד בשונה משאר המועדים.

ובהלכות פורים הזכרנו את דברי רבינו הרשב"א בתשובה (סימן צג) שכתב שכוונת המדרש היא שיש הבטחה מאת ה' יתברך, שאף על פי שכל המועדים עלולים חס ושלום להתבטל לגמרי מישראל לרוב הצרות והגלויות שהם סובלים, בעוונותינו הרבים, מכל מקום לגבי פורים יש בידינו הבטחה, שבשום דור מהדורות לא יתבטל לגמרי חג הפורים. וכמו כן יש לפרש דברי המדרש לגבי ימי החנוכה.



Hanukka, along with Purim, will exist even in the future, whereas the other holidays will be canceled out.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home