Geula-Related Recent Links

Wednesday, April 27, 2011

The New Song via Emuna



The Midrash enumerates the 10 songs sung throughout history:

...כנגדן אמרו ליה ישראל עשר שירות. הראשונה במצרים, שנאמר, השיר יהיה לכם כליל התקדש חג (ישע' ל כט). השנית על הים, שנאמר, אז ישיר משה. השלישית על הבאר, אז ישיר ישראל את השירה (במדב' כא יז). הרביעית אמר משה, ויהי ככלות משה לכתוב וגו' (דברי' לא כד). החמישית, אז ידבר יהושע לה' ביום תת ה' את האמורי (יהוש' י יב). הששית, ותשר דבורה וברק בן אבינועם (שופט' ה א). השביעית, וידבר דוד לה' את דברי השירה (ש"ב כב א). השמינית, מזמור שיר חנוכת הבית לדוד (תהלי' ל א).

...

שירה התשיעית של שלמה, שיר השירים. העשירית לעתיד, מזמור שירו לה' שיר חדש כי נפלאות עשה (תהלים צח א): 

We see that the last song will be sung in the future.

Also, from Shemot Rabba 23:6:

ד״א תשורי מראש אמנה עתידין ישראל לומר שירה לע״ל שנא׳ (תהילים צח) שירו לה' שיר חדש כי נפלאות עשה.
The Etz Yosef there quotes the Shelah Hakadosh, who explains that the verse from Shir Hashirim תשורי מראש אמנה tells us that as soon as we are informed that the Geula will be coming, we will immediately start singing before the miracles actually occur. This is in contrast to what happened at the Yam Suf, where they only started singing once they saw the Egyptians dead on the bank of the sea. Such will be our faith in Hashem's salvation at the time of just being informed about the Geula.  When it says "כי נפלאות עשה", it means that our faith will be such that we'll consider it as if the miracles were already done.

Back to some of the skipped part of the first Midrash:
ואין הגליות עתידות להגאל אלא בשכר אמנה, שנאמר, אתי מלבנון כלה אתי מלבנון תבואי תשורי מראש אמנה וגו' (שה"ש ד ח). ואומר, וארשתיך לי באמונה (הושע ב כב).
The exiles will only be redeemed through the reward for Emuna, as it says: "אתי מלבנון כלה אתי מלבנון תבואי תשורי מראש אמנה"  (Shir Hashirim 4:8) And it says "And I will make you betrothed to Me with Emunah" (Hoshe'a 2:22)

2 Comments:

At Mon May 02, 04:24:00 AM 2011, Blogger Yitzchak said...

This comment has been removed by the author.

 
At Mon May 02, 04:28:00 AM 2011, Blogger yitz said...

The first Modzitzer Rebbe talks of this point as well:
על מה שנאמר, "וירא בצר להם בשמעו את רינתם." והיה ראוי לומר בשמעו את צעקתם. אלא אמרו חז"ל על הכתוב, "ותצאנה כל הנשים בתופים ומחולות." וכי מנין היו להם במדבר תופים ומחולות? אלא הנשים הצדקניות, היו בטוחות שהקב"ה יעשה להן ניסים והכינו לדרך תופים ומחולות. זה"פ "וירא בצר להם בשמעו את רינתם." כי שמע הקב"ה את רינתם והכנת כלי השיר, עוד בעת צר להם. ולכך ריחם עליהם ויושיעם. מכאן אתה לומד, אם ישראל חלילה בעת צרה, ובכל זאת מזמרים בציפוי לישועה, מיד זוכים לראות בישועת ה'. עכ"ד

 

Post a Comment

<< Home