Wednesday, August 03, 2011

דור ירידה לצורך עליה (Hebrew only)

Written almost 2.5 years ago, but very apropos for today.

הֶהָיָה דּוֹר כָּזֶה מֵעוֹלָם???

דּוֹר עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא מָלֵא מִסְכֵּנוּת מִצַּד אֶחָד - הֱיוֹת וְנִצְרָךְ לָרֶדֶת לְעֹמֶק הַיְרִידוֹת וְהַנִּסְיוֹנוֹת וּבִמְסִירוּת נֶפֶשׁ עֲצוּמָה לָצֵאת מֵהֶם בַּשָּׁלוֹם.

וּמִצַּד שֵׁנִי- זְכוּת הִיא לוֹ לִהְיוֹת הַמְסַיֵּם וְגוֹמֵר כֶּתֶר הַמֶּלֶךְ.

וּבֶאֱמֶת, הֲקָלָה גְּדוֹלָה יֶשְׁנָהּ לְדוֹרֵנוּ, אֲשֶׁר כָּל מִצְוָה קְטַנָּה וַעֲבוֹדַת ה' אֵיךְ שֶׁהִיא, בְּאֵיזֶה צוּרָה שֶׁהִיא, אַף עִם פְּנִיּוֹת וְלֹא בִּשְׁלֵמוּת, נֶחְשֶׁבֶת הַרְבֵּה הַרְבֵּה, מַה שֶּׁבַּדּוֹרוֹת הָרִאשׁוֹנִים לֹא הָיְתָה נֶחְשֶׁבֶת סְחוֹרָה כָּזוֹ לִכְלוּם, כַּמְבֹאָר בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ הָאֲרִ"י לְתַלְמִידוֹ רַבֵּנוּ חַיִּים וִיטַאל.

וְאִם זֶה אָמַר הָאֲרִיזַ"ל עַל דּוֹרוֹ, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה עַל דּוֹרֵנוּ שֶׁנֶּאֱמָרִים הַדְּבָרִים בְּכֶפֶל כִּפְלַיִם.

אִם כֵּן, יֵשׁ לָנוּ הַרְבֵּה לְהִתְעוֹדֵד, לֹא לִפֹּל בְּרוּחֵנוּ, עַל אַף שֶׁנִּרְאֶה מֶרְחָק עָצוּם לְלֹא שׁוּם הַשְׁוָאָה בֵּין דּוֹרֵנוּ לַדּוֹרוֹת הַקּוֹדְמִים, אָמְנָם זֶהוּ תַּפְקִידֵנוּ עַתָּה - לְסַיֵּם אֶת קוֹמַת הַבִּנְיָן, וּבָזֶה תָּלוּי גְּמַר הַתִּקּוּן הַמַּשְׁלִים אֶת כָּל עֲבוֹדָתָם שֶׁל קַדְמוֹנֵינוּ. וְלָכֵן, לַדּוֹר הָאַחֲרוֹן, רָאוּי וְיָאֶה לְקַבֵּל פְּנֵי מָשִׁיחַ, עַל הֱיוֹתוֹ מְסַיֵּם אֶת הַ"פּוֹלִישׁ", וְגוֹמֵר בְּכָךְ עֲבוֹדָה שֶׁהֵחֵלָּה מֵאָדָם הָרִאשׁוֹן.

וּמִי לֹא רוֹאֵה הַפֶּלֶא הֶעָצוּם הַזֶּה שֶׁבְּדוֹרֵנוּ, וְהוּא "תְּנוּעַת הַתְּשׁוּבָה". מַה שֶּׁפַּעַם הָיָה סִפּוּר נָדִיר בְּיוֹתֵר, הַיּוֹם הוּא מַמָּשׁ שִׁגְרָתִי. וְכִי זֶה מַהֲלָךְ טִבְעִי?!

נִתְבּוֹנֵן מְעַט, אֲנָשִׁים צְעִירִים, שֶׁהֻשְׁרְשׁוּ וְהִתְדַּרְדְּרוּ לְעֹמֶק הַתַּאֲווֹת וְהַתּוֹעֵבוֹת וּשְׁחִיתוּת הַמִּדּוֹת בְּאֹפֶן נוֹרָא, וְלֹא בְּמֶשֶׁךְ חֹדֶשׁ חָדְשַׁיִם, אֶלָּא שָׁנִים רַבּוֹת, וְהִנֵּה הוֹלְכִים לְהַרְצָאָה חַד פַּעֲמִית אוֹ לְכָל הַיּוֹתֵר הוֹלְכִים לַסֶּמִינָר לְכַמָּה יָמִים - וּרְאֵה זֶה פֶּלֶא! שְׁעַת הַרְצָאָה אוֹ כַּמָּה יָמִים סֶמִינָר נִצְּחוּ עֶשְׂרִים שָׁנָה שֶׁל הִשְׁתָּרְשׁוּת בְּיָם שֶׁל יְצָרִים, שֵׂעָר קוּקוּ, עֲגִילִים, בִּגְדֵי אָפְנָה הַמַּתְאִימִים לַגּוֹיִים, הַכֹּל מְנֻצָּח בַּשָּׁעָה אַחַת, הֲיִתָּכֵן?! הָאֵין זֶה מִפִּלְאֵי הַבּוֹרֵא?!

אָכֵן, זֶהוּ דּוֹר עִקְבְתָא דִּמְשִׁיחָא. דּוֹר יוֹרֵד לְצֹרֶךְ עֲלִיָּה.

וְנִרְאֶה עוֹד, לֹא מְעַטִּים מֵאֵלֶּה הַשָּׁבִים וְעוֹלִים מֵעָמְקֵי הַתְּהוֹם, עוֹד מַעֲלִים אִתָּם גַּם אֲחֵרִים. אֶחָד שֶׁחוֹזֵר בִּתְשׁוּבָה מַחְזִיר אֶת חֲבֵרָיו, מִשְׁפַּחְתּוֹ, וְזֶהוּ דָּבָר שֶׁהוּא בִּלְבַד יָכוֹל לַעֲשׂוֹתוֹ וְלֹא אַחֵר, וְכַנִּזְכָּר לְמַעְלָה - שֶׁכְּדֵי לִדְלוֹת אֶת שְׁאֵרִית הַנִּיצוֹצוֹת הַטְּמוּעִים בְּמַעֲמַקֵּי הַקְּלִפּוֹת, צָרִיךְ מִי שֶׁיֵּרֵד אֲלֵיהֶם וְיַעֲלֶה אֶת עַצְמוֹ וְאֶת אֲחֵרִים עִמּוֹ, וְכֵן עַל זֶה הַדֶּרֶךְ: אֵלֶּה שֶׁעָלוּ עַתָּה בַּנִּסְיוֹנוֹת שֶׁיַּעַבְרוּ עֲלֵיהֶם יַעֲלוּ אֶת הַמְאֻחָרִים יוֹתֵר, וְכֵן הָלְאָה עַד שֶׁיִּכְלוּ כָּל הַנְּשָׁמוֹת הָעֲשׁוּקוֹת בְּעָמְקֵי הַקְּלִפּוֹת לָצֵאת. הֲיֵשׁ לְךָ יְרִידָה לְצֹרֶךְ עֲלִיָּה גְּדוֹלָה מִזּוֹ?!

אִם כֵּן, רוֹאִים כֵּיצַד "חוֹשֵׁב מַחְשָׁבוֹת לְבִלְתִּי יִדַּח מִמֶּנּוּ נִדָּח", עַל אַף שִׁפְלוּתֵנוּ וְדַלּוּתֵנוּ, כַּמָּה הַשְׁגָּחָתוֹ עָלֵינוּ לְבַל נִדָּח מִלְּפָנָיו, וְאַדְרַבָּה, הַיְרִידָה עַצְמָהּ הִיא הַגּוֹרֶמֶת אֶת תַּכְלִית הָעֲלִיָּה וְאֶת תִקּוּנֵנוּ לָנֶצַח.

וְהִיא הַבְטָחַת הַתּוֹרָה שֶׁסּוֹפֵנוּ לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה בְּסוֹף גָּלוּתֵנוּ.

וּמוּבָא ברמב"ם בְּהִלְכוֹת תְּשׁוּבָה: כָּל הַנְּבִיאִים כֻּלָּן צִוּוּ עַל הַתְּשׁוּבָה, וְאֵין יִשְׂרָאֵל נִגְאָלִין אֶלָּא בִּתְשׁוּבָה. וּכְבָר הִבְטִיחָה תּוֹרָה, שֶׁסּוֹף יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת תְּשׁוּבָה בְּסוֹף גָּלוּתָן, וּמִיָּד הֵן נִגְאָלִין, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים ל, א-ג) "וְהָיָה כִּי יָבוֹאוּ עָלֶיךָ כָּל הַדְּבָרִים וְגוֹ' וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹקֶיךָ וְגוֹ' וְשָׂב ה' אֱלֹקֶיךָ וְגוֹ'" (רמב"ם הלכות תשובה פ"ט ה"ה), וְהַבֵּרוּר הַסּוֹפִי יִהְיֶה חַד וּבָרוּר מְאֹד.

וְהוּא הַנֶּאֱמָר בַּחֲכָמֵינוּ ז"ל: אֵין בֶּן דָּוִד בָּא אֶלָּא בְּדוֹר שֶׁכֻּלּוֹ זַכַּאי אוֹ כֻּלּוֹ חַיָּב. וְשׁוֹאֵל הֶ"חָפֵץ חַיִּים" זצ"ל: וְכִי יִתָּכֵן דּוֹר כָּזֶה שֶׁיְּהֵא כֻּלּוֹ זַכַּאי אוֹ כֻּלּוֹ חַיָּב, וַהֲלֹא לְעוֹלָם יֵשׁ בְּיִשְׂרָאֵל כָּאֵלּוּ וְכָאֵלּוּ.

וְהִסְבִּיר, שֶׁבַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן יִהְיוּ נִסְיוֹנוֹת מְסֻבָּכִים וְחַדִּים כָּל כָּךְ, שֶׁיַּעֲמִידוּ כָּל אָדָם עַל מְקוֹמוֹ הָאֲמִתִּי, וְיִבָּחֲנוּ בְּנֵי הָאָדָם בְּחִינוֹת רַבּוֹת, וְלֹא יְהֵא אֶפְשָׁרוּת לְשַׂחֵק אֶחָד בַּפֶּה וְאֶחָד בַּלֵּב, אֶלָּא הָאֲמִתִּיִּים לַה' וְתוֹרָתוֹ יֵלְכוּ עַד הַסּוֹף לַמַּחֲנֶה הַדָּתִי, וְהָאֲחֵרִים יֵרְדוּ עַד הַסּוֹף לַמַּחֲנֶה הַחִלּוֹנִי. לֹא יְהֵא מַצָּב כְּכָל הַדּוֹרוֹת, שֶׁהָאָדָם בִּפְנִימִיּוּתוֹ רָקוּב וּבְחִיצוֹנִיּוּתוֹ וְחָזוּתוֹ כַּחֲרֵדִי. תֹּקֶף הַנִּסְיוֹנוֹת בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן לֹא יְאַפְשְׁרוּ זֹאת, אֶלָּא יְגַלּוּ בְּגִלּוּי גָּמוּר פְּנִימִיּוּתוֹ שֶׁל כָּל אֶחָד וְאֶחָד, וְזֶהוּ דּוֹר אוֹ שֶׁכֻּלּוֹ זַכַּאי אוֹ כֻּלּוֹ חַיָּב - כְּלוֹמַר, יִהְיוּ זַכָּאִים וְחַיָּבִים בַּדּוֹר הָאַחֲרוֹן, אוּלָם בַּגָּלוּי, וְהַזַּכַּאי - זַכַּאי לְגַמְרֵי בַּגָּלוּי וּבַסֵּתֶר. וְהַחַיָּב - חַיָּב לְגַמְרֵי בַּגָּלוּי וּבַסֵּתֶר, אֵין בָּאֶמְצַע. וְעַל זֶה נֶאֱמַר: "וְהָיָה הַנִּשְׁאָר בְּצִיּוֹן וְהַנּוֹתָר בִּירוּשָׁלַיִם קָדוֹשׁ יֵאָמֵר לוֹ"

- מִי שֶׁיּוּכְלוּ לְהַצְבִּיעַ עָלָיו וּלְתָאֲרוֹ בַּתֹּאַר "קָדוֹשׁ" הוּא הֶעָתִיד לִזְכּוֹת לְכָל אוֹתָן יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת שֶׁיִּהְיוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ.



אתרים יהדות שותפים
ילקוט יוסף - חמישי, 04 אוגוסט 2011

1 Comments:

At Thu Aug 04, 03:27:00 PM 2011, Blogger Peace, Quiet, Joy said...

Taking a stand for absolute good. Nothing less will do. Alignment with Hashem and nothing else. No more chatzitzot between us and Him and those between adam ve-chavero. This is a heart connection.

 

Post a Comment

<< Home